• MG EHS Plug-in Hybrid teszt - Trónkövetelő lehet a kínai angol
    2023. FEBRUÁR 13.

    MG EHS Plug-in Hybrid teszt - Trónkövetelő lehet a kínai angol


    Az elmúlt hetekben már sikerrel tesztelte szerkesztőségünk az Autó Máté által felkínált MG ZS-t. Az olcsó, takarékos kisautó több kompromisszumot is megkövetelt a nagyon jó árért cserébe. Már akkor éreztük, amit aztán a mostani MG EHS tesztjénél meg is tudtunk: a kínai SAIC ennél jóval többre is képes. Mert egy olyan hatalmas, gyors, ám mégis takarékos autót próbálhattunk ki, amilyen mostanában kevés van a magyar piacon. Főleg ebben az árban.

    A Shanghai Automotive Industry Corporation jó érzékkel döntött úgy, hogy nem ad kínai nevet termékének. Sőt ennél is tovább mentek. Egy olyan patinás, jól csengő márkanevet vásároltak meg az autóhoz, amitől az európaiak is kellemes érzéseket társítanak bármelyik modelljükhöz. Az ötlet nem új, az egykor virágzó brit autógyártás hamvait, egykor dicső pillanatokat is megélt márkáit az autóipar úgy kapkodta szét, mint Floki a lábtörlőt. Azért, hogy aztán egy új eszme indikátorai legyenek, emelve fényét bárminek, melyhez illesztik a régen volt ragyogás egy-egy szimbólumát. Az MG esetében is erről van szó, de látni fogjuk, hogy itt legalább tényleg értelemmel tölti meg a nevet a gyártó. Sajnos az MG egykori modell-elnevezési rendszerét is megtartotta a SAIC, így lett legújabb tesztünk alanyának is fantáziadúsan és sokat sejtetően EHS a neve. Köztünk legyen mondva, az autó sokkal jobb a nevénél, ennyit előre elárulhatok.

    Ha az MG ZS a kínai gyár térdelőrajtja, akkor egészen biztos, hogy az EHS a szárnyalása és vágtája. Minden benne van, amit az autógyár csak beletehet egy ilyen autóba, és mindent tud is, amit ebben a szegmensben az autótól csak elvárhatunk. A ZS-ben muszájból alkalmazott kompromisszumoknak itt már nyoma sincs, pedig több helyen látszik, hogy egy tőről fakadnak. Az EHS-nél alkalmazott Plug-In Hybrid technológia pedig alaposan lerombolta azt a nézetemet is, hogy ez csupán egy átmenet a benzingőzből a tisztán amperkergetésbe. Mert olyan összhangot tudott felmutatni a két motor a teszt során, hogy most már inkább megoldásként gondolok a hybrid technológiára, sem mint a átmenetként.

    Az autó kívülről is tekintélyt parancsoló. A dizájnerek ennél a modellnél sem lustálkodtak, olyan divatos, és véleményem szerint időtálló formát sikerült az utakra álmodniuk, mely minden helyzetben elegáns, de nem hivalkodó. Mint egy jól szabott férfiöltöny. Mindenhol meg lehet benne jelenni, és mindenhol inkább elismerést kelt, mint sem feltűnést. Nagy érték ez egy olyan világban, ahol sokszor a ripacskodás a lényeg. Az EHS egy vérbeli SUV (sport utility vehicle). A nagy karosszéria áramvonalasan fogja körbe a ledes fényszórókat elől hátul. Nagynak látszik, és nagy is: úgy kívülről, mint belülről lenyűgöző a tér, melyet kitölt. A tesztelt modellnél a tetőt egy hatalmas panoráma üvegtető foglalta el, ami az egyik gyengém, a legszomorúbb embert is jó érzéssel tölti el az a fajta szabadságérzet, amit ez az ötletes extra biztosít.

    Az autó belterében tovább folytatódik az a formai sokszínűség, amit már kívül is láthattunk. Szépen ívelt, jó anyagú műszerfal, olyan sportosra formázott ülések, amit a legtöbb prémiumnak mondott márka megirigyelhetne. Jó tapintású anyagok mindenütt, ameddig a kéz csak elér, prémium látvánnyal, az olcsóságnak nyoma nincs. A beltéri extrák sora szinte végtelen: elektromos állítású, fűthető ülések, a szivárvány minden színében állítható hangulatvilágítás, kétzónás digitális klíma. A műszerfal száműzte a mutatós órákat, itt is minden digitális, és minden percben ezerféle információval kápráztatott el. És ebben a modellben a központi kijelző szoftvere is fürge volt, pedig sokkal több mindent tudott, mint a kistesóé. A helykínálat nem meglepő módon bőséges volt úgy elől, mint hátul, ebben sem kellett kompromisszumot kötni.

    A műszaki tartalomra sem lehet panaszunk. Az új EHS egy másfél literes turbós benzinmotort kapott, amitől még nem kell hasra esni. De ehhez párosítottak egy elektromos motort is, így tornázva fel az együttes teljesítményt 258 LE-re. Ezzel így már egy nagyon ütős kombinációt alkottak meg a kínai mérnökök. Az autó ha akarom nagyon gyors, ha akarom nagyon takarékos, hiszen akár teljesen elektromos üzemmódban is használható. Mivel az EHS általunk tesztelt modellje Plug-in Hybrid, így elektromos hálózatról is tölthető.

    Most először tapasztaltam meg azt a paradoxont, hogy míg az autó országúton olyan 8 liter körül fogyasztott, addig a fővárosi dugókban beérte 5 literrel is. Az elektromos motor olyan hatékonyan segítette ki benzines társát a dugókban, hogy az elfelejtett enni. A menetdinamikából az autó közben mit sem vesztett, ha nem kifejezett a nagyon interaktív töltés ábrát nézegettem volna mindig, fel sem tűnik, mikor melyik motor dolgozik értem. Jó bevallom, a hideg idő ellenére is olykor lehúztam az ablakot indulásnál, hogy halljam az elektromos motor menő fütyülését, amit talán legjobban az X-szárnyúak hangjához tudnék hasonlítani. Számomra élmény volt hallgatni, de el tudom képzelni, hogy egyszer erre is rá lehet majd unni.

    Ez a tökéletes motor-kombináció egy még tökéletesebb automata váltón keresztül hajtotta a kerekeket. Én végig azt hittem a teszt alatt, hogy fokozatmentes automatával van dolgom, aztán csak a sajtóanyagból vált nyilvánvalóvá, hogy egy modern 10 sebességes váltó konvertálta szolgaian az amperokat és a lovakat a haladásom szolgálatába. Aki idegenkedik az automatától, mindenképpen próbálja ki az MG megoldását e témában, mert hozzásegítheti a várt paradigmaváltáshoz.

    258 lóerő azért már nem hazudik. Mindig is kerestem az olyan autókat, amelyek nem úgy mentek ahogy bírtak, vagy ahogy akartak, hanem ahogy én szerettem volna terelgetni őket. Ehhez bizony erő kell, mert a gázpedál lenyomása után a börrögést hallgatni sem lehet rossz, de az akaratomhoz passzoló gyorsulást élvezni talán még jobb. Az EHS-ben végre teljesült ez a kívánságom, hisz az autó mindig késlekedés nélkül úgy ment, ahogy én akartam. Mert sosem a végsebesség a lényeg igazán, hanem a gyorsulás. És ebben az autóban az is megvan.

    A kínai autógyár minden olyan extrát belerakott az autóba, amiért szeretni tudjuk. A rengeteg beépített kamera miatt egy olyan vezetéstámogató rendszert sikerült belevarázsolni az EHS-be, amire aztán tényleg nem lehet panasz. Követ, figyel, jelez, elkerül, fékez, és mindezt akárhányszor, hibátlanul. Felismeri a táblákat is, szerencsére nem mindet, de példás önkritikát gyakorolva nem is hisztizik, ha nem tartok be mindent pont úgy, ahogy ő látja.

    Az autó ára minden létező extrával sem éri el a 18 millió forintot. Ez első hallásra soknak tűnhet, de ma ekkora plug-in hybridet ilyen olcsón senki nem kínál a piacon. Ár-érték arányban nagyon valószínű, hogy verhetetlen lesz az EHS a teljes méretű SUV-ok piacán. Meg is érdemli a dicsőséget, hisz igazából csak egy szoftverfrissítés választja el attól, hogy egy pokolian jó autó legyen. Akinek ez még így is sok, az hamarosan választhatja a modellt csak az 1,5-ös turbómotor erejével, valószínűleg lényegesen olcsóbban. De ha javasolhatom: ne tegyék! Vegyék ezt a változatot, mert mindent tud, amit egy autónak tudni érdemes.

    Forrás: https://www.sonline.hu/helyi-kozelet/2023/02/tronkovetelo-lehet-a-kinai-angol

    Hozzászólás (0)

    Vélemény: