e-Mobilitás
SZEMÉLYGÉPJÁRMŰ VAGY HASZONGÉPJÁRMŰ?
MOST MINDKETTŐRE ELÉRHETŐ AZ ELEKTROMOS TÁMOGATÁS. RÁADÁSUL KÉSZLETRŐL ELÉRHETŐ!
Lépjen át Ön is az elektromobilitás világába! Ne maradjon le, ajánlataink kizárólag a készletünkön lévő modellekre, a készlet erejéig érvényesek! Ismerje meg a tisztán elektromos modelljeinket. Válasszon üzleti céljainak megfelelő környezetbarát autó kínálatainkból.
SZEMÉLYGÉPJÁRMŰVEK
PEUGEOT E-208
46 KWH
362 KM
13.940.000 Ft
3.600.000 Ft
950.000 Ft
9.390.000 Ft
PEUGEOT E-2008
46 kwh
340 km
14.420.000 Ft
3.600.000 Ft
576.800 Ft
10.243.200 Ft
PEUGEOT E-308 | E-308 SW
50 kwh
413 km
18.410.000 Ft
3.600.00 Ft
2.500.000 Ft
12.310.000 Ft
50 kwh
413 km
18.410.000 Ft
3.600.000 Ft
2.500.000 Ft
12.310.000 Ft
PEUGEOT E-RIFTER
50 kwh
280 km
16.540.000 Ft
3.600.000 Ft
1.157.800 Ft
11.782.200 Ft
PEUGEOT E-TRAVELLER
50 kwh
230 km
20.550.000 Ft
3.600.000 Ft
1.233.000 Ft
15.717.000 Ft
75 kwh
330 km
23.370.000 Ft
4.000.000 Ft
1.402.200 Ft
17.967.800 Ft
FORD MACH-E
73 kwh
470 km
24.200.000 Ft
4.000.000 Ft
4.201.000 Ft
15.999.000 Ft
98 kwh
550 km
28.100.000 Ft
4.000.000 Ft
4.734.000 Ft
19.366.000 Ft
NISSAN LEAF | LEAF E+
39 kwh
270 km
12.495.000 Ft
2.800.000 Ft
624.750 Ft
9.070.250 Ft
59 kwh
385 km
15.095.000 Ft
3.600.000 Ft
754.750 Ft
10.740.250 Ft
NISSAN TOWNSTAR
45 kWh
279 km
19.290.000 Ft
3.600.000 Ft
1.929.000 Ft
13.761.000 Ft
NISSAN ARIYA
63 kwh
400 km
20.490.000 Ft
4.000.000 Ft
3.278.400 Ft
13.211.600 Ft
87 kwh
525 km
26.390.000 Ft
4.000.000 Ft
3.958.500 Ft
18.431.500 Ft
MG ZS EV SR, LR
50 kWh
320 km
14.499.000 Ft
3.600.000 Ft
1.750.000 Ft
9.149.000 Ft
70 kWh
440 km
16.499.000 Ft
4.000.000 Ft
2.150.000 Ft
10.349.000 Ft
MG4
51 kwh
350 km
12.899.000 Ft
3.600.000 Ft
900.000 Ft
8.399.000 Ft
64 kwh
450 km
14.399.000 Ft
4.000.000 Ft
900.000 Ft
9.499.000 Ft
MG5
50 kwh
320 km
14.399.000 Ft
3.600.000 Ft
1.900.000 Ft
8.899.000 Ft
61 kwh
400 km
15.999.000 Ft
4.000.000 Ft
1.900.000 Ft
10.099.000 Ft
HASZONGÉPJÁRMŰVEK
új PEUGEOT E-PARTNER
50 kwh
330 km
nettó 13.010.000 Ft
3.800.000 Ft
2.211.000 Ft
nettó 6.999.000 Ft
PEUGEOT E-EXPERT
50 kwh
230 km
nettó 15.410.000 Ft
3.800.000 Ft
2.611.000 Ft
nettó 8.999.000 Ft
75 kwh
330 km
nettó 18.430.000 Ft
4.000.000 Ft
4.331.500 Ft
nettó 10.098.950 Ft
PEUGEOT BOXER Plató duplakabin
110 KWH
420 KM
NETTÓ 22.440.000 FT
4.000.000 FT
3.815.000 FT
NETTÓ 14.625.000 FT
FORD E-TRANSIT
68 kwh
317 km
nettó 23.215.500 Ft
3.800.000 Ft
6.384.125 Ft
Nettó 13.030.875 Ft
NISSAN TOWNSTAR EV VAN
45 kwh
280 km
nettó 14.199.000 Ft
3.600.000 Ft
1.419.000 Ft
nettó 9.179.100 Ft
*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek ajánlattételnek. A képeken látható autó illusztráció, nem feltétlenül egyezik meg a feltüntetett típussal, felszereltséggel. További információért, keresse elektromos specialista kollégánkat. A fenti tájékoztatás nem minősül a Polgári Tv. könyvről szóló V. tv. alapján ajánlatnak, így nem fűződik hozzá kötöttség sem.
ELEKTROMOS AUTÓ TÁMOGATÁS VÁLLALKOZÁSOKNAK
Megjelent a jövő évi elektromos autó támogatás pályázati kiírásának tervezete, amelynek segítségével a cégek átlagosan 15-20 %-kal olcsóbban juthatnak elektromos autókhoz. Összefoglaljuk ennek a tervezetnek a legfontosabb pontjait, így tudunk segíteni Önnek felkészülni pályázatára.
Forduljon elektromos autó specialistánkhoz:
Jandó Zsolt | Kereskedelmi igazgató
+36 30 228 1382
ertekesites1@automate.hu
Kik pályázhatnak és kik nem?
2021. december 31. előtt alapított gazdasági társaságok (Bt., Kft. Rt. stb.), ha lezárt üzleti évük nettó bevétele nagyobb, mint az igényelt támogatás
Egyéni vállalkozó, akinek 2023. dec. 1 előtt bekerült a tevékenységi körébe a taxis személyszállítás (TEÁOR 4932) tevékenység
Egyéni vállalkozó
Nonprofit szervezetek pályázhatnak
A korábbi villanyautó-pályázatokon résztvevő cégek nincsenek kizárva
Nem pályázhatnak a közúti árufuvarozást, a gépjárműkereskedést és a gépjárműkölcsönzést végző cégek
Magánszemélyek sem nyújthatnak be pályázatot
Mire érdemes még a pályázónál figyelni?
Számba kell venni, hogy a cég kapott-e már más ún. de minimis támogatást (pl. kedvezményes Széchenyi Hitelt, foglalkoztatási támogatást, stb.) és ezek összértéke nem haladja-e meg a 200.000 eurót, azaz kb. 80 millió Ft-ot az elmúlt 3 évben
Mire lehet pályázni?
Csak 100%-ban elektromos autóra
Hibridre, plug-in hibridre nem
Csak új, még forgalomba nem helyezett autóra, tesztautóra nem (a korábbi gyakorlattal ellentétben)!
Milyen autók közül lehet választani?
Személygépkocsi és tehergépkocsi is lehet (maximum 12 tonnáig) egyaránt
Műszaki kategóriák: M1, M2, N1, N2 kategóriás gépjárművek
Mekkora a támogatási összeg?
Egy autó árának kb. 15-20%-árára lehet pályázni.
Gépjármű kategórák:
Személygépjármű M1
Kisbuszok M2 (MAXIMUM 9 FŐS)
Tehergépjármű N1 (3,5 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeg);
Tehergépjármű N2 (több mint 3,5 t, de legfeljebb 12 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeg)
Figyelembe kell venni egyúttal a gépkocsi NETTÓ árát is mindegyik kategóriánál. Személygépkocsi esetében 11,5; 14 vagy 20 millió Ft a felső határ, kisbusz és tehergépkocsi esetén 17, 22 és 25 millió Ft nettó a felső értékhatár.
A támogatási összeg maximum 64 millió Ft cégenként. A támogatással maximálisan megvásárolható járművek száma a vállalkozás alkalmazottainak számától függ, 10 főnél kisebb létszámmal működő cégek egy autóra, 10 és 49 fő között 5 db, 50-249 fő között 10 db, a legalább 250 főt foglalkoztató vállalkozások pedig akár 16 db jármű vásárlására is pályázhatnak.
Milyen feltételeket kell még számba venni?
Az eddigiektől eltérően a cégek csak utólag kapják vissza a támogatási összeget, nem lehet automatikusan levonni a vételárból.
Utólagos az elszámolás, csak akkor lehet az igényt benyújtani, amikor az autó beszerzése már megtörtént.
A korábbi rendszerhez hasonlóan az autókat 3 évig kell megtartani, Casco kötelező.
A projekt kezdetétől 15 hónap áll a gépkocsi forgalomba helyezésére.
Mikor indul?
2024. február 1-jétől lehet a pályázatot benyújtani, de a költségeket 2023. november 1-től lehet felszámolni, így az ekkortól megrendelt autók is beszámítanak ebbe a konstruksciója.
Palyazat.gov.hu oldalon kell benyújtani a dokumentációt, nem a HUMDA bírálja már el a projektet, mint korábban.
Mire lesz elég 30 Mrd Ft, lehet-e arra számítani, hogy nagyon gyorsan kimerül a rendelkezésre álló keret?
A projektből összesen 9375 gépkocsi finanszírozását lehet biztosítani, így átlagosan 1-1 autóra 3,2 millió Ft támogatás jut. A 9375 db. soknak számít ahhoz képest, hogy évente 6-7000 teljesen elektromos gépkocsi áll hadrendbe Magyarországon (használt és új együtt!). Várhatóan nem fog perceken belül kifogyni a keret, hiszen bár a támogatás intenzitása hasonló, mint legutóbb, de az autót ki kell fizetni és csak utólag igényelhető vissza ez a forrás. Az elérhető 30 Mrd forintos keretet viszont régiók szerint osztják szét, várhatóan a budapesti régióban nagyobb lesz az igény ezekre a gépkocsikra.
A keretösszeget illetően van még némi bizonytalanság, mert egy november 30-án megjelent kormányhatározat erre a célra nem 30, hanem 40 milliárd Ft-ot irányzott elő (MK 2023. évi 171. szám). Várható, hogy a flottaszolgáltató vállalkozások külön keretet fognak majd kapni a fenti pályázaton kívül.
forrás: palyazat.gov.hu
Fontos, hogy a részletszabályokról majd a végleges pályázati felhívásban kell tájékozódni!
RENDEZVÉNY FŐVÉDNÖKE
dr. Palkovics László technológiai és ipari miniszter
A Technológiai és Ipari Minisztérium és a HUMDA Zrt. 2022. október 14-én Dunaújvárosban első alkalommal rendezte meg a „A jelen és jövő közlekedése okosan” elnevezésű konferenciát és hozzá kapcsolódó technológiai bemutatót.A konferencia házigazdája az AutóMáté Kft., szakmai partnere az Autós Nagykoalíció. Az esemény ideális platformot nyújt a témával kapcsolatos legfrissebb kutatási eredmények és ipari kihívások megvitatására, valamint a feltörekvő technológiák és irányok megismertetésére. Ezen a kiemelt eseményen az előadóknak alkalmuk nyílt bemutatni eredményeiket, valamint az ipari kihívásokra kidolgozott megoldásaikat.
A HUMDA Zrt. összefogja a tématerület hazai képviselőit, kutatóit, szakembereit, nemzetközi és hazai cégeket, akik közös célja a közlekedés dekarbonizációjának előremozdítása, költségeinek csökkentése és az ellátási infrastruktúra az aktuális kihívásokhoz való illesztése.
A konferencia szervezőbizottsága eltökélt, hogy összehozza az ország vezető tudományos műszaki programjainak szakembereit, lehetőséget adva széleskörű szakmai információcsere elősegítésére az alkalmazott műszaki tudományok területein, a legújabb eredmények és technológiák alkalmazásáról, amelyek a modern, fenntartható közlekedés jövőjét biztosítják.
SZAKMAI KÖZREMŰKÖDŐK
MEGNYITÓ - KÖSZÖNTŐ BESZÉD
Máté Márton - Autó Máté Kft. - 30 éve az autósok szolgálatában
Dr. Mészáros Lajos - Országgyűlési képviselő
Prof. Dr. Palkovics László - miniszter, Technológiai és Ipari Minisztérium
KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS
Az autóipar jelene és a fejlődés útja a mobilitásban, illetve ennek velületei a közép- és felsőoktatásban. Ember és az autók kapcsolata a jövőben.
Dr. Hanula Barna - dékán, Audi Hungária Járműmérnöki kar, Széchenyi István Egyetem
Őri Péter - elnök, Autószerelők Országos Egyesülete
Knezsik István - elnök, Autó Nagykolíció
Weingartner Balázs - elnök vezérigazgató, HUMDA Zrt.
Bári Gergely - ügyvezető, Humda Lab Nonprofit Kft.
Piri András - Q-Service Project Manager, Inter Cars
ijf. Máté Márton - ügyvezető, Autó Máté Kft.
TECHNOLÓGIAI ÉS EGYETEMI BEMUTATÓK
Dr. Hanula Barna ( Széchenyi István Egyetem) - perspektívák
Gergen Péter (Robert Bosch Kft) – Jelen és jövő az elektromobilitásban
Fehér Tamás (Orbico Hungary Kft) – CO2 semleges kenőanyagok
Ágó Béla (Ford Közép- és Kelet- Európai Kft.) – Az E-mobilitás műszaki mérőszámai
Horváth Tamás (Ly8 Kft) – Elektromos egynyomú közlekedés
Hege Kristóf (Széchenyi István Egyetem) – Arrabona Racing Team bemutatója
Sári Zoltán (Neumann János Egyetem) – Járműipari kompetenciák a kecskeméti Neumann János Egyetemen
E-MOBILITÁS
Az elektromos autók egyre nagyobb mértékű elterjedésével együtt jár a töltőpontok hálózatának elkerülhetetlen bővítése. Olyan egységes e-mobilitás megoldást tud biztosítani, mely teljes mértékben lefedi az különböző elektromosautó-töltési típusokat.
MILYEN ELŐNYEI VANNAK AZ ELEKTROMOBILITÁSNAK A KÖRNYEZETRE NÉZVE?
Az elektromobilitás számos ismert, objektív előnye mellett legfontosabb célja bolygónk tartalékainak megóvása, így társadalmi szinten kötelességünk lenne, sőt megéri erre váltani. Nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy egy élhetetlen, lepusztult környezetet hagyunk magunk után a következő generációknak. A kőolajszármazékok mennyisége véges, ráadásul hosszú távon az elégetésükkel keletkező környezetterhelés sem fenntartható. Az elektromos autók működéséhez szükséges elektromos áram előállítható a nap, a szél és a víz energiájának felhasználásával, így biztosítható a hosszú távon is fenntartható közlekedés. Az elektromos és a plug-in hibrid gépjárművek elterjedése a CO2-kibocsátás kifejezett csökkenéséhez vezet, így ezek értékes és fenntartható módon hozzájárulnak az éghajlatvédelemhez. Az elektromobilitás kevesebb finom részecskét és zajt eredményez, így javítja az életminőséget, különösen a városokban. Az elektromos motorok élen járnak a magas szintű hatékonyság tekintetében, mivel az elektromos energiát majdnem teljes egészében mozgási energiává alakítják, és ezzel jelentősen csökkentik az energiafogyasztást.
AZ E-AUTÓZÁST SEGÍTŐ KEDVEZMÉNYEK MAGYARORSZÁGON:
- állami támogatás elektromos autók vásárlásához
- gépjárműadó-mentesség
- cégautóadó-mentesség
- regisztrációs adó-mentesség
- átírási illeték mentesség
- ingyenes parkolás zöld rendszámmal
ELEKTROMOS AC/DC GYORS/VILLÁMTÖLTŐ MAX. 72 kW TELJESÍTMÉNNYEL
Elektromos autó villám töltő műszaki paraméterek
- 80%-ra töltés kevesebb, mint 30 perc alatt
- CCS DC / CHAdeMO / AC Type2 töltőcsatlakozásokkal rendelkezik
- Egyidejű DC és AC töltés két jármű részére
- AC/DC konverter
- Valós fogyasztásmérés
- DC kimeneti teljesítmény 50kW-ig
- AC kimeneti teljesítmény 22kVA-ig
Töltőcsatlakozó-kiszerelés
- 1 db (DC) CCS kábelezett csatlakozó-pisztoly
- 1 db (DC) CHAdeMO kábelezett csatlakozópisztoly
- 1 db (AC) Type2 kábelezett csatlakozópisztoly
- 2 db (AC) Type2 csatlakozó-aljzat
SMART kommunikációs funkciók
- Webes elérhetőség és monitorozás az üzemeltetők számára
- RFID (mágneskártya) azonosítás
- Valós fogyasztásmérés
- SMS alapú töltéskezelés (aktiválás)
Töltési teljesítmény
- AC
- 1. fázis 230 V 16V 32A 3,7 kW 7,4 kW // 3 fázis 400 V 16 A 32 A 11 kW 22 kW
- DC
- 3 fázis 50-500 V max 125 A max 50 kw
Elektromos autó töltőállomások
Balatonboglár
töltő állomás
SIÓFOK
töltő állomás
Dunaújváros
töltő állomás
Az alábbi térkép segítségével megkeresheti a közelében lévő töltőállomásainkat.
Az applikáció segítségével menet közben is rendkívül egyszerű megtalálni a töltőket.
ZÖLD RENDSZÁM
Mit kell tudni a zöld rendszámról?
Manapság egyre több autót látni Budapest és más városok központjában zöld rendszámmal. Ezen autók egy része láthatóan tisztán elektromos, de van köztük olyan, ami egyértelműen nagy fogyasztású luxusautó. Hogy lehet mindegyiken zöld rendszám, ha ezt a megkülönböztető jelzést a környezetkímélő autókra találták ki? A következő oldalakon igyekszünk minden felmerülő kérdésre kielégítő választ adni.
Mire jó a zöld rendszám?
A zöld rendszám a környezetkímélő járművek (gépkocsik) megkülönböztető jelzése, amihez a jogalkotók kedvezményeket, jogosultságokat tudnak rendelni úgy, hogy azok igénybevételének jogosságát a lehető legegyszerűbben lehessen ellenőrizni.
Az első zöld rendszámhoz kötődő jogosultság az ingyenes parkolás, amit már Budapesten és több vidéki nagyvárosban is önkormányzati rendeletbe foglaltak. Fontos tudni, hogy a zöld rendszám olyan különösen védett övezetekbe is ingyenes behajtást biztosít, mint például a Budai vár, de nem kell fizetni a parkolásért például a Citadellánál sem.
Szintén a zöld rendszám előnyeként szokás említeni a buszsáv használatának lehetőségét, ami azonban tévesen terjedt el a köztudatban: a buszsáv még zöld rendszámmal sem használható jogszerűen!
Az elektromos autókhoz kapcsolódó egyéb adókedvezményeket nem a zöld rendszámhoz kötik, így azok a rendszám alapszínétől függetlenül járnak az autó üzembentartójának.
Ingyenes parkolás zöld rendszámmal
A környezetkímélő autókat megkülönböztető zöld rendszám legfőbb előnye, hogy az azzal felszerelt autókkal Budapesten és számos vidéki nagyvárosban ingyen lehet parkolni a közterületi parkolókban. Az ingyenesség a privát cégek által üzemeltetett parkolókban, parkolóházakban, mélygarázsokban nem érvényes. A várakozási és megállási tilalommal jelölt helyeken való parkolásra nem jogosít, mint ahogy megfelelő további jogosultság nélkül a zöld rendszámmal a mozgáskorlátozottaknak fenntartott parkolókat sem lehet elfoglalni. A nyilvános töltőknél a parkolás ingyenes, de csak a töltés idejére engedélyezett. Ha az autó feltöltődött, akkor el kell onnan állni.
Mivel a zöld rendszám kiadását szabályozó rendelkezés egy kalap alá sorolja a tisztán elektromos autókat és a konnektorból is tölthető, de elsősorban hagyományos, környezetszennyező erőforrásokat használó autókat, sajnos a zöld rendszámos plug-in hibrid terepjárók a belvárosi parkolás ingyenesítésének szimbólumai lettek.
Fontos tudni, hogy az ingyenesség a zöld alapszínű magyarországi rendszámhoz kötődik, nem pedig az elektromos meghajtáshoz, így külföldi rendszámú elektromos autóval az ingyenesség nem vehető igénybe!
Az ingyenes parkolás jelentős, akár havi több tízezer forintos megtakarítást jelenthet az elektromos autót használók számára.
A zöld rendszám előnyei
A zöld rendszám előnyeit felsoroló lista egyelőre elég szolid, bár nem elhanyagolható. Akár több tízezer forintos megtakarítást is jelenthet havonta az elektromos autó üzemeltető számára. A zöld rendszámmal ugyanis Budapesten és több vidéki nagyvárosban is ingyenes a parkolás.
A közvélekedéssel ellentétben viszont nem használható a zöld rendszámmal ellátott autóval sem a buszsáv, mivel az ehhez szükséges KRESZ módosítás még nem történt meg.
Zöld rendszám igénylése
Zöld rendszámot általában a 2015 nyara előtt forgalomba helyezett, illetve a külföldről behozott, és a zöld rendszámra jogosult autókra lehet igényelni. A 2015 őszétől idehaza forgalomba állított, zöld rendszámra jogosult autók már jellemzően eleve ilyen rendszámmal lettek ellátva.
Az alábbi leírás az első csoportra, tehát a zöld rendszám megjelenése előtt hagyományos rendszámmal forgalomba helyezett autókra, azon belül is a tisztán elektromosakra vonatkozik.
A zöld rendszám ügyintézéséhez alapvetően két helyre kell elmenni:
Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH)
Az NKH-hoz szemlére kell vinni az autót, hogy igazolják az okmányiroda felé, hogy az autó valóban elektromos, így jogosult az 5e kategóriára. A szemlére vinni kell
- az autót,
- a forgalmit,
- a biztosítás érvényességét igazoló lapot (ha nincs meg a biztosító által automatikusan küldött, akkor kérni lehet másolatot, amit e-mailben többnyire el tudnak küldeni),
- cég tulajdonos esetén
- 30 napnál nem régebbi cégkivonatot (e-cegjegyzek.hu-ról kinyomtatott is jó, csak legyen rajta a fejlécben dátum, hogy mikor lett nyomtatva),
- aláírási címpéldány (elég a másolat is),
- nem céges aláíró ügyintéző esetén pedig két tanúval is ellátott meghatalmazás
Elvileg szükség lehet egy gyártótól származó igazolására, hogy az autó valóban elektromos, illetve hibrideknél, hogy mennyit tud tisztán elektromos üzemben megtenni, de az idehaza forgalomban lévő autókról a közlekedési hatóság rendszerében megtalálhatók ezek az igazolások.
A művelet nagyjából egy óra, ami során a szakember körbefotózza az autót, és kiállít egy Műszaki Vizsgálati Bizonyítványt. Fontos tudni, hogy mivel ez a folyamat egy műszaki vizsgával azonos szintű, kopott gumival, hibát jelző fedélzeti számítógéppel, vagy bármi más okból műszaki vizsgán nem megfelelőnek minősíthető autóval nem érdemes próbálkozni, mert nem fogják kiadni rá az igazolást.
A műszaki szemle díja 1770 Ft.
Okmányiroda
Mivel a rendszámcsere országos hatáskörű dolog, ez bármelyik okmányirodában intézhető. Érdemes több környékbeli irodából is időpontot kérni, vagy a soronkivul.club oldalon kisebb forgalmú okmányirodát keresni. Arra mindenképpen érdemes rákérdezni, hogy van-e raktáron zöld rendszámuk, illetve jelezni, hogy ilyen ügyben szeretnénk eljárni. Sajnos vidéki okmányirodákban előfordulhat, hogy nem ismerik az eljárás menetét, így teljesen szabálytalanul elküldik az autóst, hogy intézze a rendszámcserét valahol máshol. Ha az ember időpontra érkezik, és időben fogadják is, akkor a művelet nem tart tovább 20 percnél.
Az okmányirodába vinni kell:
- amit az NKH is kért
- amit az NKH adott
- a régi (lecserélendő) rendszámot
Az új forgalmi engedély díja 6000 Ft, az új rendszámé pedig 8500 Ft. A díjakat helyben, kártyával is lehet fizetni (vagy az ügyintézéskor kiadott csekk ellenében a legközelebbi postán).
Az új rendszám felhelyezése után a leginkább időrabló művelet a szélvédő jobb alsó sarka közelében felragasztott igazoló matrica lekaparása, mivel nagyon nehéz hozzáférni, és rendkívül erős hordozóréteggel rendelkezik (melegítés és penge).
A művelet hivatalos része így 16.270 forintba kerül.
Fontos
Alapesetben a zöld hátterű rendszámra való váltáskor megváltozik a betű szám kombináció, amit minden olyan helyen le kell jelenteni, ahol az autót a rendszám alapján azonosítják:
- a lízingelő bank
- a kötelező biztosító
- a casco biztosító
- az önkormányzat
- autópálya matrica (1470 Ft, a rendszámcsere tényét igazolni kell!)
- behajtási engedélyek (pl. Westend parkoló)
- töltő regisztráció (pl. Budavári Önkormányzat)