Francia kényelmet tesz alánk a száguldozó vagány japán
A Nissan Juke 2022-es modelljének limitált kiadású Kiiro városi crossoverként csak elsőre és csak messziről tűnhet kicsinek. A benne rejlő lehetőségek és a szemet vonzó vagány külső alapján ez a jelző semmiképp sem illik rá.
![](https://automate.hu/assets/media/pages/1500/juke.jpg)
A Kiiro, egy japán szó, ami sárgát jelent, ezért vannak élénksárga díszcsíkok kívül az autón, amelyek nagyszerű kontrasztot alkotnak a különleges – a Nissan történetében először elérhető -kerámia szürke színnel. A citromsárga a belső anyagokon is visszaköszön, de ugyancsak a limitált kiadáshoz tartozik a kétszínű tető is, s a hátsó C oszlopon felbukkanó Kiro felirat. A limitált szériából mindössze 5000 darab készült Európába, ebből pedig csak 100 került hazánkba. A százból egyet az Autómáté Kft. jóvoltából próbálhattunk ki nemrégiben.
Az autó, kétséget kizáróan feltűnést keltő külsőt kapott. Amerre megfordultunk, mindenhol kíváncsi tekintetek kémlelték, olykor árát és beszerzési helyét is megkérdezték.
![](https://automate.hu/assets/media/pages/1500/juke2.jpg)
Amilyen impozáns a kocsi kívülről, ugyanolyan gondossággal készítették el a belsőt is. A Kiiro szín a műszerfal borításán is megjelenik, amelyből jól látható, az új Juke megálmodói ügyeltek a részletekre. A műszerfal sem olcsó műanyagból készült, mindenütt minőségi felületek néznek vissza ránk. A szellőző nyílások körül viszont minimális műanyagot használtak, amitől egy kicsit futurisztikusan csillogó lett. Kiemelendő a tágas és mutatós belső téren kívül az ülések kényelme, amelynek köszönhetően többórányi autózás után is frissen szálltunk ki az autóból, ez a japán csoda nem marad le a francia autók kényelmétől. Hiába, közös az istálló, tanulhattak valamit a tervezők a Nissant tulajdonló Renault-tól.
Ezer köbcentis, 116 lóerős, háromhengeres, automata váltós és benzines Jukeot teszteltünk. A motor méretei miatt többen felhúzhatják a szemöldöküket, de nem három nap alatt egyáltalán volt panasz a teljesítményre. Megkergettük a Juke-ot autóúton is, s nem sírt a gyorsításoknál. De könnyedén vette a zselici dombokat és kanyarokat is.
![](https://automate.hu/assets/media/pages/1500/juke3.jpg)
Az automata váltó érdekessége, hogy egy kapcsolófül megnyomásával válthatunk a módok között. Ebben a kocsiban sem kell kézifék kart keresni, hiszen elektromos rögzítőféket építettek bele. Parkoló módba kapcsolva, pedig automatikusan aktiválja magát, így esélyünk sincs elgurulni.
Nagyon tetszett a nagy méretű LCD kijelző, amelyhez pillanatok alatt csatlakozott vezeték nélküli kapcsolaton keresztül az okostelefon. Lehetőség van a képernyő tükrözésére az Apple Car Play vagy az Android Auto segítségével. A Nissan Connect letöltésével pedig akár telefonunkról nyithatjuk és zárhatjuk az új Juke-ot.
A multifunkciós kormány is elnyerte tetszésünket, hiszen könnyen kezelhetőek a különböző funkciók az itt elhelyezett gombok segítségével. Így a tempomat bekapcsolása sem igényel különösebben nagy mozdulatokat, teljesen kézre áll rajta minden.
Természetesen a 2022-es Nissan Juke a legmodernebb vezetést támogató rendszerrel rendelkezik, amely figyelmeztet a lehetséges veszélyhelyzetekre. Az autón elhelyezett szenzoroknak köszönhetően semmi sem kerülheti el a figyelmünket, ha parkolni készülünk, vagy elindulni az út mellől. A tolatókamera a színes segédvonalakkal nagyon jó szolgálatot tesz és még annak is könnyű megszokni, aki a visszapillantó tükörhöz szokott. Tökéletesen működik a táblafelismerő, valamint a sávváltást segítő asszisztens sötétben és mellékutakon is fantasztikusan érzékeli az úttest szélét. Ez korlátozott látási viszonyoknál kifejezetten hasznos fejlesztés.
![](https://automate.hu/assets/media/pages/1500/juke4.jpg)
Az autó, mint ahogy mondtuk, nem kicsi, sőt inkább szélesnek mondanánk. Szűk helyre beállni vele nem könnyű, de nem is lehetetlen. Csak kicsit stresszelhetik a sofőrt a sípoló szenzorok a kocsi külsején. De azok pontosan érzékelik a veszélyt jelentő tárgyak közelségét, ahogyan a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens is hasznos hosszabb utak közben.
A kocsival közlekedtünk városban, terepen és autóúton is. Amikor kezünkbe kaptuk a Nissan intelligens kulcsát, amelyet még csak zárba sem kell helyezni, még 9 literes fogyasztást olvashattunk le a vezetést támogató műszerfalról. Amikor a hosszú hétvégénk végén visszavittük a balatonboglári szalonba 8 literre sikerült lefaragni az adatot. Lehetne ennél kevesebb is, hiszen a leírása szerint csak 6,4 litert fogyaszt 100 kilométeren.
Nappal és esti fények mellett is használtuk a Juke-ot, így volt módunk kipróbálni az automata világítás vezérlést, amely tökéletesnek bizonyult még a legnagyobb sötétben is.
Ami nagyon tetszett az autóban, az a fejlett vezetést támogató rendszer és a 360 fokos intelligens tolatókamera. Ezen az autón tényleg érződik, hogy a jármű van a sofőrért és nem fordítva. Az új Nissan Jukeba ülve az ember valóban élvezheti a vezetés élményét és eközben feltűnést kelthet.
Bárkinek kiváló választás lehet az új Juke, de elsősorban talán a fiatalabb korosztály kedvencévé válhat később. A merész coupé kapható kéziváltós, valamint hibrid változatban is. Két alapszínben – piros és fehér – kérhető, valamint felár ellenében gyöngyház fehér változat is elérhető. Ezeken kívül szürke, kék, fekete, bordó, fehér és piros színekben is kapható az új Juke. S ezeket lehet metál vagy kéttónusú fényezéssel kérni.
Az általunk kipróbált Kiro változat ára 9,799 millió forint, de készült dizájn – felszereltségtől függően – 11 millió forint feletti áron, s a hibrid változat még ennél is kicsivel drágább.
Nem egy elérhetetlen árkategóriájú autóról van szó, az általa nyújtott kényelemért és szépségért pedig mindenképpen megéri.
![](https://automate.hu/assets/media/pages/1500/479741997d094061a446151efe017c5a.jpg)