Teljesen megszelídített minket a kis kék oroszlán
Nehéz ilyet leírni, de szinte könnyes búcsút vettünk, s azóta folyamatosan csak rá gondolok. Ki tudná feledni az áramvonalas testről élénken villanó full LED szemeket, a kényelmes és puha bőrét..., a kis oroszlánét, ami fürge országúti ragadozóként és praktikus városi autóként is tud viselkedni egyszerre. Az Peugeot 208 szerelem első látásra.
![](https://automate.hu/assets/media/pages/1500/208.jpg)
Közös kalandozásunk első néhány kanyarját még bizonytalanul vettük, leginkább annak köszönhetően, mert a Vertigo kék járgányba annyi elektronikát pakoltak a francia mérnökök, hogy még a sok kütyüt látott szemeknek is újdonságnak hatott egy-egy alkalmazás. A siófoki márkakereskedőtől nem indultunk messzire, rögtön, az Ezüstparton megfürdettük a kék oroszlánkölyköt a februári napsütésben. Aztán a kőröshegyi völgyhíd lábánál pihegtünk kicsit, s északot céloztuk a Balaton part mentén Gyenesdiásig. Már Kaposvár felé, az új 67-esen vidáman nyugtáztuk, milyen szépen muzsikáltak az autó méretéhez képest direkt sportos 16 colos papucsokon.
![](https://automate.hu/assets/media/pages/1500/2082.jpg)
Bár a nagyobb parkolókban szépen vonzotta a szemet járgány, nem türtőztettük magunkat, a 61-es főúton elengedtük a kis 208-as száz lovát. A nyargalászás alatt nem ellenkezett, kezesbárányként hasítottuk a somogyi tájon át, amit igen jól kiszolgált a pontos, ám kissé talán kényelmes hatsebességes váltó. A városban igazi fordulékony kisautóvá szelídül az új Peugeot-ot, tolatókamerája tűéles képernyőképnek nagy hasznát vehettük a szombat délelőtti kaposvári forgatagban. Nagy könnyebbség idegeskedés nélkül úgy parkolni, hogy tudjuk, mindent látunk hátrafelé is. A baranyai hegyvölgyeken szépen érezhettük, hogy a híres francia kényelemből nem adtak a tervezők, nagyobb sebesség mellett is könnyedén ringatóztunk át a szomszédba. A kék kis nagymacska pillanatok alatt gyorsult alattunk, s valljuk meg, az előzéseknél jó hasznát vettük a precízen hangolt áttéteknek. Az 1200 köbcentiméteres 100 lóerős PureTech motor nagyon gazdaságosnak bizonyult hatszáz kilométeres tesztünk alatt, akárhogy is gyötörtük, 4,5 literes fogyasztás fölé nem tudtuk tornászni a járgány szomjúságát.
Az új 208-as egy kifejezetten mutatós, sportos, fiatalos autóvá fejlődött, amihez belülről vagány – a kisméretű, bőrborítású kormány például egészen versenyautós érzést kelt – ugyanakkor könnyen kezelhető és áttekinthető fülkét kapott a modern eszközök mellé. A francia gyártóknál mára megszokott gombos indítás nem számít extrának, ám a háromdimenziós hatású műszerfal mindenféle allűr nélkül tette a dolgát. A konzolon minden fontos információt azonnal megkapunk: a sebességváltásra, a túl közel közlekedő járműre, a fék megnyomására, nyitott ajtókra is figyelmeztetett egy-egy feledékenyebb pillanatban. Érdekes segítség lehet a sofőröknek a táblafelismerő rendszer és a sávelhagyásra figyelmeztető funkció, amely nem csak felvillan, hanem a záróvonalra tévedve ellenkormányoz. Ezt a kormánytól balra elhelyezett gomb segítségével ideiglenesen ki lehet kapcsolni. Minket kicsit zavart, így újra meg újra kikapcsoltuk. A középkonzol érintőképernyőjén mindent külön be lehet állítani, ide került a zenét szabályozó egység – egy kifejezetten szépen doromboló hangszórószett elé –, a klíma vezérlője, az autó kényelmi és biztonsági beállításai. Itt csatlakoztathatunk Bluetooth segítségével okostelefont a járműhöz. Ez viszonylag könnyen megy, ha mindehhez még egy kábelt is használunk. Az USB csatlakozón keresztül a megfelelő alkalmazás birtokában a Peugeot 208 letükrözi a telefon képernyőjét. Lehetőségünk nyílik többek között saját zenéink lejátszására, telefonálásra, vezetés közben érkező üzeneteink felolvastatására, a telefon térképének használatára.
![](https://automate.hu/assets/media/pages/1500/2083.jpg)
A célcsoport igényeihez mért autó, sok-sok ügyes praktikumot rejt magában, a kis, de annál fontosabb tárgyak, kütyük elrejtésére szolgáló rekeszektől, az automatán behajtódó tükrön keresztül a sebességváltó fölött megbújó, elegáns tárolóig, ahová az ajtó billenő nyílása után beleállíthatjuk a telefonunkat, belsejébe pedig akár napszemüveget is helyezhetünk. Az üléseket első út alapján kissé talán sportosan kényelmesnek mondhatók, nem a nyolc-tíz centi sarkú női cipőcskékhez tervezték, de alacsonyabb sarokkal visszatért a komfortérzet, s inkább maradtunk volna még finomított, bőr-szövet kagylóban.
![](https://automate.hu/assets/media/pages/1500/2084.jpg)
Kicsit zavaró volt, hogy a kis kormány is eltakarja a tempomat karját, így kénytelenek voltunk tapintásra használni. A tágas utastér ellenére, a sebességváltó ötödikjét egy hosszabb végtagú anyósülésutas térde bizony megérezheti. De mit tegyünk, célszerűbb hátra ülnie a magas embereknek, ha velünk tartanának efféle kalandokban, biztosan elférnek majd.
A Peugeot 208 egy kényelmes és praktikus, sőt, okos autó. Az Allure felszereltségű modell 6 millió forintos akciós áráért francia kényelmet kapunk, vagány külsőbe csomagolva.
Máté Gergely, a tesztautót biztosító Peugeot Máté Kft. kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta: a 208-as a Peugeot feljebb pozicionálási stratégiájába illeszkedik az új generációs modell, amely gyorsan a fiatal korosztály kedvence lehet. A közelmúltban pedig lehullt a lepel az elektromos változatról is, az e-208 már Magyarországon is kapható.
![](https://automate.hu/assets/media/pages/1500/2204104e1fe84749bde2cdd882fda7f7.jpg)
Az év autója 2020-ban a Peugeot 208 lett!
![](https://automate.hu/assets/media/pages/1500/fee30ea916ce46c3a21f99e09d72616c.jpg)